Wednesday, January 27, 2010

RINDU



Oh....ya....sepi....
terpanah....terpesona....namun dalam sepi
Memandang...meneropong....menerawang....mengamati....
Namun kesendirian yang aku alami....
Hati terbang...jauh nan jauh..entah ke mana
Mungkin lagi menerobos pekatnya malam....atau berada dalam awan-awan cinta...
atau....atau....atau....atau terpaut di hatimu.....atau....atau.....aku tak tahu..
Kesepian...kehampaan....oh...kekosongan....
Kemana semua keindahan selama ini....kemana larinya?? dimanakah gerangannya??
Aku menanti hatiku kembali membawa cinta itu...menanti hati menghiasi lembaran cinta lagi....
tapi......kapan, dimana dan saatnya...aku menanti dalam sepi, dalam pekat...
Dalam buaian rindu....dalam pengharapan dan asa tuk menggapainya...
Oh mentari pagi...engkau terlalu indah bagiku.....
Hai angin mengapa dirimu bertiup begitu sayu...
dan Kau Embun...mengapa drimu begitu sejuk....
aku tidak tahu...aku mencoba meresapi tanda-tandamu dalam sepi....
Mungkin inikah yang namanya harapan.....atau.....akan ada keindahan setelah pekatnya malam?
aku percaya...sejuknya embun memberi asa, mentari pagi memberi cahaya dan angin sepoi membwa pada pelabuhan muara cinta...
Di sana kita akan berkata sekali lagi: CINTA KITA TERLALU INDAH....
Di balik kerinduan ini, ada noktah yang terpancar di hadapanku namun samar....dan dihadapanmu....
Kita akan bertemu....ya...aku yakin....aku percaya ini.....
Satu saat nanti.....noktah itu akan bersinar terang....dan sangat terang....

Aku merindumu....ya merindumu dalam sepi.............

No comments: